Az új adatvédelmi tájékoztatónkban olvasható, hogyan gondoskodunk adatai védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk. - További információk - Rendben

Általános Szerződési Feltételek

Webáruház Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

 

Szolgáltató adatai:

 

Cégnév: DrugStore Patika Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

A cég székhelye: 1151 Budapest, Fő út 62.

A cég telephelye: 1033 Budapest, Vöröskereszt u. 11.

Adószám: 22717814-2-42.

Közösségi adószám: HU22717814.

Cégjegyzékszám: Cg.01-09-940399 Vezetve a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.

Bankszámlaszám: K&H Bank 10400023-50526665-71861000

Email: office@patika24.hu

Számlázás: szamlakuldes@patika24.hu

 

A patika24.hu webáruházban történő megrendelés, illetve vásárlás feltétele a webáruház Általános Szerződési Feltételeinek (a továbbiakban „ÁSZF”) elfogadása. Kérjük, figyelmesen olvassa el a webáruház általános szerződési feltételeit! Csak abban az esetben regisztráljon webáruházunkban, illetve rendeljen termékeket a rendszer segítségével, amennyiben az ÁSZF-ben közölt feltételeket maradéktalanul megértette és elfogadja. A vásárláshoz betöltött 18. életév és magyarországi szállítási és számlázási cím szükséges.

1.  A webáruházban forgalmazott termékek

A webáruházban az alábbi termékek kerülnek forgalmazásra:

-              Magyarországon törzskönyvezett, vény nélkül kiadható és közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszerek,

-              homeopátiás gyógyszerek,

-              gyógyhatású készítmények,

-              étrend-kiegészítők,

-              gyógyászati segédeszközök,

-              kozmetikai készítmények.

 

A vásárolt termékek használata előtt feltétlenül olvassa el a termékhez mellékelt használati utasítást, illetve betegtájékoztatót! A weboldalon található információk, illetve a gyógyszerekhez mellékelt tájékoztatók nem helyettesítik a szakszerű orvosi ellátást és tanácsadást. Gyógyszerek és gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények használata előtt kérjük, konzultáljon háziorvosával, gyógyszerészével!

A honlapon található információk külső forrásokból (gyártó, forgalmazó, egyéb) származnak, ezekért, illetve az ezen információk felhasználásából eredő esetleges problémákért vagy károkért a Patika24.hu webáruház üzemeltetője semmiféle felelősséget nem vállal.

A 41/2007. (IX.19.) EüM rendelet 17.§ (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az internetes gyógyszerforgalmazásra jogosult gyógyszertárak és honlapjaik jegyzékét az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) vezeti és teszi közzé az alábbi linken keresztül:

http://www.ogyei.gov.hu/internetes_gyogyszer_kereskedelem/

 

2. A webáruház kezelése

A termékek kiválasztásához igyekszünk a lehető legtöbb információt nyújtani. A termékek termékcsoportokra, azon belül alcsoportokra vannak bontva, melyek megkönnyítik a keresést. A kívánt termékcsoportra, vagy alcsoportra kattintva részletes terméklistát kap, ahol választhat a termékek közül és eljuthat a termékek adatlapjaira.

A keresés mezőben lehetőség van terméknév szerinti, vagy „szabad szavas” keresésre. Ez a szolgáltatás nemcsak a termékek nevei között, hanem a termékek leírásában is keresi a megadott kifejezést.

Lehetőség van emellett a termékek egyes tulajdonságai (gyártó/forgalmazó, ár, egyéb jellemzők) szerinti szűrésre, ebben az esetben csak a kiválasztott tulajdonságoknak megfelelő termékeket jeleníti meg a rendszer. A szűrésnél tetszőleges számú tulajdonság kiválasztható, a rendszer csak azokat a termékeket jeleníti meg, amelyek a megadott összes feltételnek megfelelnek.

Minden termék adatlapján megtalálható annak neve, ára, kiszerelése, a gyártó neve, fotó a termékről, valamint rövid leírás a termék elsődleges jellemzőiről. Gyógyszer esetén a termék részletes ismertetője tartalmazza a betegtájékoztatót, más készítmény esetén a termékleírást.

A gyártó esetenként változtathat a csomagoláson, ilyenkor a fotó eltérhet a megvásárolt termék dobozától.

 

3. A megrendelés folyamata

A webáruházban történő vásárlás előzetes regisztráció nélkül is lehetséges, érvényes rendelés azonban csak a vásárlás lebonyolításához szükséges információk megadását követően adható le, melyek a következők:

-              A megrendelő neve;

-              e-mail cím, telefonszám;

-              a megrendelő címe, illetve szállítási címe, ha a kettő nem azonos;

A hiányos, vagy valótlan adatokkal leadott rendeléseket érvénytelennek tekintjük, azok a rendszerből törlésre kerülnek.

A gyorsabb és egyszerűbb adatkezelés, illetve kényelmesebb vásárlás érdekében ajánlott az előzetes regisztráció. A webáruház rendszerében tárolt felhasználói adatokról az ÁSZF 8. pontja („Adatkezelés”) rendelkezik.

A kiválasztott termék kosárba helyezése után a vásárlás folytatható, illetve több termék is a kosárba helyezhető. A termék kosárba helyezése nem jelenti a termék megrendelését. A kosár tartalma a vásárlás befejezéséig, illetve a rendelés véglegesítéséig tetszőlegesen módosítható, vagy törölhető.

A kosár tartalma a vásárlás során bármikor - a legfelső sorban lévő „kosár” gombra kattintva – megtekinthető.

A webáruház kínálatából megrendelt termék készlethiányos lehet, ezért a vásárlás két lépésben történik:

1.            A megrendelni kívánt termékek kosárba helyezését követően a vevő adatainak megadása történik. Regisztrált vásárlók esetén ez automatikus, de szükség esetén tetszőlegesen módosítható. Ezután a szállítási és fizetési mód kiválasztása, majd a rendelés jóváhagyása következik.

 

2.            A rendelés jóváhagyása és a készlet ellenőrzése után a rendszer visszaigazolást küld a vásárló által megadott e-mail címre a megrendelt termékek valós elérhetőségéről. Az e-mail üzenetben lévő hivatkozásra kattintva, vagy a webáruházba újból bejelentkezve a rendelés ennek megfelelően szükség szerint módosítható, vagy – utánvét kivételével – a megrendelt termékek kifizetésével véglegesíthető.

A sikeres megrendelésről a rendszer e-mailben visszaigazolást küld. A visszaigazolás az alábbi információkat tartalmazza:

-              A megrendelő neve, számlázási címe;

-              a megrendelt termékek felsorolása (neve, egységára, mennyisége);

-              a rendelés végösszege (fizetendő);

-              a szállítás és átvétel módja;

-              szállítási cím, amennyiben nem azonos a számlázási címmel;

-              a fizetés módja.

A megrendeléseket a nap 24 órájában fogadja a rendszer.

4. Fizetés, számla kiállítása, egészségpénztári számla

A fizetés az alábbi módokon lehetséges:

  • Bankkártyával, az OTP SimplePay biztonságos fizetési lehetőségével
    Elfogadom, hogy a DrugStore Patika Kft. (1151 Budapest, Fő út 62.) által a patika24.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerüljenek az OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.), mint adatkezelő részére. A továbbított adatok köre: vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím.
    Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring.
  • Utánvéttel, készpénzben vagy bankkártyával a küldemény átvételekor.
  • Előreutalással, (Bankszámlaszám: K&H Bank 10400023-50526665-71861000) a közleménybe a visszaigazolásban szereplő rendelési számot kérjük feltüntetni. 

A vásárlásról a rendelés során megadott adatok alapján, a mindenkor hatályos számviteli törvény rendelkezéseinek megfelelően számlát állítunk ki.

A számlát a kiszállított/átadott termékhez e-számlaként email-ben elküldjük a megadott email címre.

Egészségpénztári számla kiállítása:

Egészségpénztári számla kiállítására, akkor van lehetőség, ha vásárláskor a kosarában kizárólag egészségpénztár felé elszámolható termékek vannak. Megrendelés véglegesítésekor a fizetés résznél, kérjük, alul a lenyíló ablakba írja be a „EP Kártya információk” mezőbe az EP kártya/tagsági számát valamint a biztosító nevét amennyiben a biztosító ezt így fogadja el. Ha a biztosító a számlát a biztosító nevére kiállítva fogadja el, akkor, kérjük a számlázatási adatoknál adja meg a biztosítója számlázási adatait és az „EP Kártya információk” mezőbe a tagsági számát írja be. Kérjük, érdeklődjön biztosítójánál, hogy EP termékek elszámolását a fentiek közül, hogy tudja elszámolni, mert ez biztosítónként változhat. A vásárlás véglegesítése után bankkártyával a K&H online felületén (2017 szeptemberétől), átutalással vagy a csomag házhoz szállításakor készpénzzel vagy a GLS futárnál bankkártyával van lehetősége a megrendelt termékek kifizetésére.

5. Szállítás

Cégünk hivatalos, engedéllyel rendelkező csomagküldő szolgálat útján juttatja el a megrendelőhöz a megrendelt nem vényköteles, közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszert és egyéb terméket. (Vényköteles, közfinanszírozásban részesülő gyógyszert csomagküldés útján nem szolgálhatunk ki.)

A megrendelt csomagok az alábbi módon juttathatók el a megrendelőhöz:

-              Futárszolgálattal (GLS Express/Business)

Magyarország területén bármely településen, bármilyen szállítási címre kérhető kiszállítás. A szállítási határidő a rendelés leadását követő 2-6 munkanap.

Az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről és kiadásáról szóló 44/2004. (IV. 28.) ESzCsM rendelet értelmében gyógyszer 14 éven aluli személynek nem adható ki. Amennyiben ilyen készítményt vásárol áruházunkból, úgy az Ön akadályoztatása esetén a csomag átvételére egy írásbeli meghatalmazással rendelkező 14 év feletti személy jogosult, aki személyi igazolvánnyal köteles bizonyítani jogosultságát a csomag kézbesítőjének.

Az átvételnél a címzettnek be kell mutatnia a személyazonosságot igazoló okmányát és hivatkoznia kell a csomagszámra.

Az utánvétes csomagoknál készpénzfizetési és bankkártyás fizetés is lehetséges.

Házhozszállítás esetén a GLS e-mailben tájékoztatja a megrendelőt a várható kézbesítési időről, a kézbesítés napjának reggelén. Csomagpont esetén a GLS e-mail értesítőt küld, mikor a csomagot a választott csomagponton elhelyezik.

 

Szállítási díjak

Magyarországon történő kiszállítás esetén 9.999,- Ft Összértékű megrendelés felett a kiszállítás ingyenes.

Az 10.000,- Ft alatti összértékű megrendelések kiszállítási díja egységesen 890,- Ft.

A szállítási díjak tartalmazzák az ÁFÁ-t.

 

6. Elállás joga

Megrendelése során a vevő élhet a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával.

Internetes vásárlások esetén a vevő a szerződéstől az áru átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat, ezt az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § alapján a 2. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

A 44/2004. (IV.28.) ESZCSM rendelet 21/B.§ értelmében gyógyszert visszavenni nem lehet.

A jelen pont szerinti indoklás nélküli elállás joga a 45/2014. (II.26.) Korm. rend . 29. §(1) e) alapján nem gyakorolható abban az esetben, ha a vásárló olyan egészségügyi terméket rendelt meg, amely kizárólag bontatlan és sérülésmentes állapotban hozható forgalomba, és egészségügyi vagy higiéniai okokból annak felbontása után már nem küldhető vissza.

Elállásnál az eladó köteles a vevő által kifizetett teljes összeget (vételár és szállítási költség) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül visszatéríteni.

A vevő által kifizetett összeget az eladó mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.

A visszaküldött termékeket az eladó 1033 Budapest, Vöröskereszt u. 11. alatti telephelyére kérjük eljuttatni. Elállás esetén az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült közvetlen költségeket a vevő viseli.

 

7. Szavatosság, jótállás

Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.

Jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10.000,- forintnál drágább tartós fogyasztási cikkre vonatkozik. A vevőnek jogában áll reklamálni, ha hibás a termék. Ilyen esetben haladéktalanul jelezze kifogását webáruházunk felé e-mailben, vagy telefonon. A reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül kivizsgáljuk. Szavatossági igény érvényesítésére két év áll a vevő rendelkezésére. Szavatossági igény estén a vevő kérheti a termék javítását, cseréjét, vagy a vételár csökkentését. A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető. A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben a kereskedő nem jelölte meg a leértékelés okát.

Az eladó a vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti vevő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, az eladott dolog megnevezését, vételárát, teljesítésének időpontját, a hiba leírását és bejelentésének időpontját, és az érvényesíteni kívánt jogot. Ezen túlmenően rögzíti a szavatossági igényre adott válaszát. A jegyzőkönyvet az eladó három évig köteles megőrizni. Jogvita esetén a vevő a Budapesti Békéltető Testület eljárását is kezdeményezheti.

 

8. Adatkezelés

A DrugStore Kft (továbbiakban: Adatkezelő) online értékesítési tevékenységével kapcsolatban kezeli a regisztrált felhasználók személyes adatait, kizárólag a megrendelések teljesítésének céljából, és a teljesítéssel kapcsolatos kötelezettsége (számlázás) teljesítése érdekében. Csak olyan személyes adatot kezel, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, és a cél elérésére alkalmas. A személyes adatokat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezeli.

Az Adatkezelő minden elvárható módon védi a regisztrált felhasználóknak a webáruházban kezelt személyes adatait.

Az adatkezelő címe: Drugstore Kft., 1033 Budapest, Vöröskereszt u. 11.

Az adatkezelő elérhetősége: office@patika24.hu

Az adatkezelés jogalapja: 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 5. § (1) bekezdés a) Az érintett hozzájárulása.

A felhasználó a regisztrációnál hozzájárulását adja az általa önkéntesen megadott személyes adatainak kezeléséhez.

A kezelt adatok köre: a regisztrált felhasználók által a regisztráció során megadott a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatok: Név, Elérhetőség (telefon, email), Szállítási cím, Számlázási cím.

Az adatgyűjtés célja: a megrendelések teljesítése és számlázás.

A vásárló kérelmezheti az adatkezelőnél:

-              tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,

-              személyes adatainak helyesbítését,

-              személyes adatainak törlését vagy zárolását.

A felhasználó a regisztráció során megadott felhasználói név és jelszó segítségével, a webáruház oldalaira belépve megtekintheti, módosíthatja vagy törölheti saját adatait.

Ha a felhasználó korábban megrendelést küldött el, akkor a megrendeléshez az elküldés pillanatában érvényes adatok lettek csatolva. A megrendeléshez kapcsolt személyes adatairól tájékoztatást, ezek módosítását vagy törlését az adatkezelőnél személyesen, telefonon vagy e-mailben kezdeményezheti.

Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 10 napon belül, közérthető formában, a regisztrált felhasználó erre irányuló kérelmére írásban megadja a tájékoztatást. Ha a regisztrált felhasználó kérelmét jogosnak találja, akkor haladéktalanul intézkedik a személyes adatainak helyesbítése vagy törlése érdekében.

 

9. Egyéb tudnivalók

Árak

A webáruházban a termékek adatlapjain feltüntetett árak ÁFÁ-val növelt bruttó árak, melyek csak a termék árát jelölik, nem tartalmazzák a felmerülő szállítási költséget. A ténylegesen fizetendő összeget a rendelés végén, a „Végösszeg” pont tartalmazza.

A termékek adatlapjain szereplő mindenkori ajánlati áraink az adott pillanatban érvényes árakat jelentik, az árváltoztatás jogát a megrendelés feldolgozásáig fenntartjuk.

 

Az adásvételi szerződés létrejötte

Ha a felhasználó megrendelést küld a webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja, adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.)

A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.

A szerződés magyar nyelven jön létre, a webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.

 

A felelősség korlátozása

A szolgáltatótól Interneten történő megrendelés feltételezi a megrendelő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.

A szolgáltató az alább felsorolt esetekben nem tartozik helytállással:

-              Az Internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a webshop akadálytalan működését és a vásárlást;

-              az Interneten küldött és/vagy fogadott, nem a szolgáltatótól származó bármilyen adat okozta problémáért;

-              bármilyen adatvesztésért;

-              bármely, a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;

-              a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.

A szolgáltatónak joga van előzetes értesítés nélkül, bármikor módosítani a webshop oldalain található információkat, vagy az oldalakon feltüntetett termékeket és árakat.

 

Egyéb rendelkezések

A jelen Általános Szerződési Feltételek a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a Polgári Törvénykönyv, valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült. Ezek mellett figyelembe vettük az elektronikus kereskedelemről szóló 2000/31/EK irányelvet, a távolsági értékesítésre vonatkozó fogyasztóvédelemről szóló 93/13/EGK irányelvet, valamint a fogyasztók jogairól szóló 2011/83. irányelvet.

Az ÁSZF feltételeket a DrugStore Kft. – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, kiegészíteni. A módosított ÁSZF az internetes honlapon való közzététel napján lép hatályba. A szolgáltató internetes honlapját látogató megrendelők kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében. Amennyiben a vásárló a jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is látogatja a webshopot és megrendelést ad le, azt a szolgáltató jogosult úgy értelmezni, hogy a vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.